Monday, December 8, 2014

Kisah Benar Seorang Wanita Cantik Menyesal Berkahwin Dengan Ustaz

Seorang gadis yang terlalu cantik hendak bernikah tetapi dia tak mahu couple-couple nih, tambahan pula dia mahukan seorang suami yang ultra warak, senang cakap dia nakkan seorang berketerampilan dan ada gaya seperti seorang ustaz. Jadi dia pun buat hebahan yang dia sudi menerima sesiapa saja yang ingin menikahinya dengan syarat:

Lelaki tu kena puasa sepanjang tahun
Lelaki itu kena khatam al Quran setiap hari
Lelaki itu kena beribadah sepanjang malam setiap hari

Takda sorang pun lelaki sanggup nak terima ketiga-tiga syarat itu kecuali seorag jejaka yang sederhana perwatakan dan penampilannya. Akhirnya bernikahlah si jelita itu dengan lelaki tersebut.
Sepanjang perkahwinan mereka, pempuan itu memerhatikan suaminya.

“Eh…tak puasa pulak laki aku hari ni. Camne nak puasa setahun?”

“Hmm..aku tak nampak pun dia baca Quran hari ni…”

“X nampak pun laki aku bangun malam pagi ni. Dia x solat malam ke?”

Selepas sebulan akhirnya pempuan tu x tahan dah. Dia bajet jejaka tu menipu dia. Dia pun memohon cerai kat mahkamah sambil menyatakan alasan “ditipu oleh suaminya”

“Masa nak nikah dulu dia poyo je setuju syarat yg saya letak. Dah kawin langsung x tunaikan. Penipu!” Rungut si pempuan pada hakim.

Hakim pun tanya kpd jejaka tu, “kamu ingat apa syarat2 nikah yg isteri kamu letakkan?”

“Ingat, yang arif. Puasa sepanjang tahun, solat malam non stop setiap hari, khatam Quran setiap hari..” Jawab jejaka muda dengan nada lembut.

Hakim bertanya lagi. “Habis tu kamu buat x?”

pemuda tu selamba jawab, “buat.”

Hakim menjerkah, “Isteri kamu kata kamu tak buat. Mcm mana ni?”

Pemuda itu xnak mengalah. “Sungguh sy buat yang arif. Takkan la saya nak tulis report card kot bgtau saya buat apa hari ni? Kang riak la pulak.”

Hakim x puas hati, “baik. Hari ni kamu puasa x?”

“Tak.

Hakim terus potong ayat, “hah! Kamu tak puasa hari ni, habis macam mana kamu kata kamu puasa sepanjang tahun?”

Pemuda itu selamba menjawab, ” Rasulullah telah bersabda sekiranya seorg itu menunaikan puasa ramadhan sebulan dan kemudiannya menyambung dengan puasa sunat syawal 6 hari, maka seolah-olah dia telah berpuasa sepanjang tahun.

Saya puasa ramadhan dan puasa 6 setiap tahun, jd saya seolah2 berpuasa sepanjang tahun.”

Hakim tu tersentak. “Habis tu mcm mana kamu khatam al Quran setiap hari?

Saya nak baca 3 muka surat sehari pun susah nak cari masa.

Pemuda itu terus menjawab, “saya baca Surah al ikhlas 3 kali setiap kali saya ingin tidur.

Rasulullah bersabda sesiapa yang membaca surah al ikhlas 3 kali maka seolah-olahnya dia telah membaca keseluruhan al Quran.” sambil buat senyuman lebar kepada hakim.


Model Wanita Tercantik Dari Etnik Uyghur (5 Gambar)


Hakim itu makin tergamam. “Solat malam pulak, bagaimana kamu buat?”

Pemuda itu sekali lagi senyum. “Saya solat isyak dan solat subuh berjemaah. Rasulullah bersabda, barangsiapa yang berjemaah pada waktu isyak dan subuh maka seolah-olahnya dia telah beribadah sepanjang malam”

Dia terus menyambung, “islam itu indah, yang arif. Tetapi kita selalu mengukur kewarakan dan kealiman seseorg itu berdasarkan banyaknya amalan seseorg itu yang dizahirkan sedangkan Allah mementingkan kualiti berbanding kuantiti.

Kita cuma diberikan Allah 24 jam sehari semalam, maka pandai-pandailah kita bahagikan masa selaku manusia yang menghidupkan dunia serta mencari akhirat.

Bukankah mencapai kejayaan di dunia juga merupakan ibadah, dan apa gunanya jika melakukan ibadah tanpa istiqamah, semua itu hanya sia-sia.

Hakim terangguk-angguk lalu memerintahkan si isteri bangun. “Awk sepatutnya beruntung. Awk telah dinikahi oleh seorang lelaki yang bukan sahaja amat warak tetapi amat berilmu. Dengan ini saya isytiharkan kes ini dibatalkan…”

Si suami tersenyum puas..

.

Monday, August 25, 2014

Bitdefender Internet Security 2015 Murah RM 23.00



1. 1 YEAR 1 PC: RM 23  !!!! HOT !!! "SELLING FAST!!
2. 1 YEAR 3 PC: RM 50
3. 2 YEAR 1 PC: RM 43
4. 2 YEAR 3 PC: RM 70

Jika berminat untuk membeli boleh layari link berikut:-

http://anti-virus-murah.blogspot.com/

atau layari fb page berikut :-

https://www.facebook.com/malaysia.antivirus.murah

.

Monday, July 21, 2014

Koleksi Lagu Raya 2014

Koleksi Aidilfitri Lagu Hari Raya

Link untuk Download 
>>1.  Mediafire<<
>>2. Mediafire<<
>>3. 4shared<<

Broken Link or Any Request >> Tell Us 

Join File using HJSplit.. More Information >> Click Here

.

Saturday, June 28, 2014

Scammer Penipu ABDUL QAYYUM BIN IRW

Nama Facebook Penipu :Amirul Fza
Penama Bank Maybank : ABDUL QAYYUM BIN IRW 
No. Akaun Maybank :164810128307
No. Telefon : 0129057242 ( call xangkat)

Modus Operandi :

1. COD Johor
2. Tidak mahu bagi no. Telefon Wasap
3. Selepas dapat duit dia akan senyap
4. Kalau Komplain di comment FB dia akan block
5 Remove dari Group

Setakat nie dia Jual Celcom 1 Malaysia pada harga yang tidak masuk akal.

.

RAFELINNA GROUP : LAGI USAHAWAN MELAYU JADI MANGSA KHIANAT ?


LUAHAN HATI PENGARAH URUSAN RAFELINNA GROUP ? 

Bolehkah saya saman KKM atau sesiapa yang terlibat menyebarkan gambar produk2 TIDAK BERDAFTAR KKM ni? Produk hot selling Felinna PMCVc jugak menjadi mangsa. 

Seperti saya tekan kan dalam isu cadbury tempoh hari. Sabotaj dari pihak luar menggunakan kementerian berkaitan adalah tidak mustahil. Corruptions is everywhere. 

Oh Malaysiaku. 

Perkara ini sedikit sebanyak akan menjejaskan kredibiliti syarikat Raffelinna Sdn Bhd dan rangkaian anak syarikat Raffelinna Group yang lain. 

Alhamdulillah, perkara begini berlaku atas KehendakNya. Allah ingin menguji bagaimana kita menghadapinya sahaja Dan jangan risau. Produk-produk di bawah rangkaian Raffelinna Group mendapat kelulusan KKM, Halal dan berkesan. 

Gambar screenshot dibawah ialah Nombor Pendaftaran KKM yang lengkap. 
(boleh search di portal KKM untuk maklumat lanjut).
Mohon jasa baik sahabat-sahabat sekalian untuk sebarkan perkara ini demi menjaga reputasi syarikat saya. 

Jazakallah,

Rafie Ramli
Pengarah Urusan
RAFFELINNA GROUP

sumber dari :- http://kamerakupang.blogspot.com/2014/06/rafelinna-group-lagi-usahawan-melayu.html

.

Friday, June 27, 2014

Bitdefender Mobile Security 2014 Murah

Bitdefender Mobile Security  1year 1pc 365DAYS = RM 30.00
1. 1 YEAR 1 PC: RM 23  
2. 1 YEAR 3 PC: RM 50
3. 2 YEAR 1 PC: RM 43
4. 2 YEAR 3 PC: RM 70
Ingin membeli boleh layari >> http://anti-virus-murah.blogspot.com/

.

Friday, May 9, 2014

Luahan Hati Seorang Suami Bergaji RM3,000

28hb, suami dapat gaji RM3,000.00 & terus buat internet banking bayar bil:
Bil air RM30.00
Duit rumah RM700.00
Duit kereta RM700.00
Bil telefon suami & isteri RM200.00
Bil elektrik RM170.00
Ansuran motor RM150.00
Yuran tuisyen anak RM150.00
Serta menukarkan RM150.00 duit pecah seringgit-seringgit untuk belanja sekolah anak² bagi tempoh sebulan.
Lalu berbekalkan duit baki RM750.00 balik ke rumah, jemput isteri dari tempat kerja & terus disambut dengan isteri satu soalan:
“Hari ini hari gaji abang kan?? Jom pergi beli barang dapur, banyak dah habis, sambil tu boleh bawa bebudak makan luarlah. Malam ni, I tak laratlah nak masak. Bebudak pun esok hari sabtu cutikan?”
Suami mengangguk lemah, terpaksa setuju demi anak dan isteri.
Sampai di rumah, disambut pula dengan anak yang bongsu, “Ayah, cikgu adik cakap hari isnin, cikgu nak RM20.00 untuk beli baju sukan yang baru.”
Isteri spontan menyampuk “Minta kat ayah. Ayah baru dapat gaji”
Sambil anak yang sulung pula mencelah, “Ayah, kakak pun nak duit RM30.00. Hari isnin nak beli buku rujukan, dah dekat nak peperiksaan ni.
Si suami terus mengeluarkan RM50.00 untuk anak bongsu dan anak sulung. Kemudi,an bila selepas magrib berangkatlah anak beranak ke kedai untuk makan dan berbelanja barang dapur dan sebelum itu suami singgah isi minyak kereta RM50.00 langsung ke kedai makan dan makanlah anak beranak tersebut dengan bil makan berjumlah RM50.00.
Setelah itu, langsung pergi berbelanja barang dapur dengan jumlah RM250.00 untuk barang kering dan RM50.00 untuk barang basah.
Setelah semuanya selesai, pulanglah keluarga tersebut ke rumah dengan suami hanya tinggal gaji yang baru dapat pagi tadi sebanyak RM300.00 sahaja. Maka tidurlah si suami dengan mata yang terkebil-kebil mengenangkan baki duit yang tinggal hanya dalam beberapa jam sahaja dapat gaji tadi.
Keesokkannya, pagi sabtu, isteri suruh si suami belikan roti canai untuk sarapan pagi. Suami pun pergilah beli dengan modal RM5.00 dan surat khabar RM1.50. Manakala menjelang petang, si isteri dan anak-anak ajak suami jalan-jalan di pasar malam Jalan TAR sempena malam minggu. Si suami ikutkan juga dalam keadaan dilema bagi menjaga hati isteri dan anak anak.Terpaksa tambahkan lagi minyak kereta sebanyak Rm30.00.
Sampai di jalan TAR, si isteri berkenan dengan tudung bawal berharga RM15.00, minta dibelikan.
Suami pun keluarkan duit bayar. Kemudian bila ke depan sedikit bahagian pakaian kanak kanak pula, nampak baju tidur anak-anak yang berharga RM15.00 sehelai. Isteri pun selamba kata
“Bang baju tidur bebudak ni pun dah lusuh. Belikan diorang yang baru ni, murah jer RM15.00″.
Suami keluarkan lagi RM30.00 untuk baju tidur anak-anak.
Lalu terus pulang ke kereta untuk balik ke rumah bersama-sama. Tetapi dalam perjalanan nak pulang, anak-anak merengek dahaga dan lapar. Minta singgah di kedai makan untuk makan malam.
Si ayah kesiankan dengan rengekan anak pun singgahlah di kedai makan tomyam dan makan dengan membayar RM30.00 lagi.
Jumlah keseluruhan baki yang tinggal selepas 48 jam dapat gaji ialah RM188.50.
Esok hari Ahad. Isteri suruh pergi kedai pagi-pagi untuk belikan santan dan sedikit ikan bilis untuk masak nasi lemak sebagai sarapan pagi. Suami bermodalkan RM7.00 dan RM1.50 untuk suratkhabar. Tinggallah duit gaji genap RM180.00.
Malamnya pula, beri pada isteri RM150.00 untuk belanja makan dia di pejabat atas dasar nafkah kepada isteri tercinta.
Maka bermulalah pagi hari isnin si suami dengan berbekalkan modal baki gaji hari jumaat kelmarin sebanyak RM30.00 untuk isi minyak motor dan makan di pejabat serta menghitung hari lagi untuk ke 30hb yang akan datang sama ada sampai atau tidak?
Selang seminggu selepas itu, pada hujung minggu, isteri ajak balik kampung melawat ibu ayah dia di kampung. Suami katakan tidak ada modal. Lalu isteri menjawab dengan sinis,
“Kalau ajak balik kampung saya jer, takde duit. Kalau ajak balik kampung saya jer, abang kata takde duit. Mana pergi duit gaji abang selama ni? Takkanlah seminggu gaji dah tak berduit? Abang ada perempuan lain ke?”
Terpinga pinga suami nak dijawab, jadi perang. Nak diceritakan yang sebenar, nanti disalahkan balik.
Itulah nasib seorang suami.

sumber dari facebook

.

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon More