Monday, July 21, 2014

Koleksi Lagu Raya 2014

Koleksi Aidilfitri Lagu Hari Raya

Link untuk Download 
>>1.  Mediafire<<
>>2. Mediafire<<
>>3. 4shared<<

Broken Link or Any Request >> Tell Us 

Join File using HJSplit.. More Information >> Click Here

.

Saturday, June 28, 2014

Scammer Penipu ABDUL QAYYUM BIN IRW

Nama Facebook Penipu :Amirul Fza
Penama Bank Maybank : ABDUL QAYYUM BIN IRW 
No. Akaun Maybank :164810128307
No. Telefon : 0129057242 ( call xangkat)

Modus Operandi :

1. COD Johor
2. Tidak mahu bagi no. Telefon Wasap
3. Selepas dapat duit dia akan senyap
4. Kalau Komplain di comment FB dia akan block
5 Remove dari Group

Setakat nie dia Jual Celcom 1 Malaysia pada harga yang tidak masuk akal.

.

RAFELINNA GROUP : LAGI USAHAWAN MELAYU JADI MANGSA KHIANAT ?


LUAHAN HATI PENGARAH URUSAN RAFELINNA GROUP ? 

Bolehkah saya saman KKM atau sesiapa yang terlibat menyebarkan gambar produk2 TIDAK BERDAFTAR KKM ni? Produk hot selling Felinna PMCVc jugak menjadi mangsa. 

Seperti saya tekan kan dalam isu cadbury tempoh hari. Sabotaj dari pihak luar menggunakan kementerian berkaitan adalah tidak mustahil. Corruptions is everywhere. 

Oh Malaysiaku. 

Perkara ini sedikit sebanyak akan menjejaskan kredibiliti syarikat Raffelinna Sdn Bhd dan rangkaian anak syarikat Raffelinna Group yang lain. 

Alhamdulillah, perkara begini berlaku atas KehendakNya. Allah ingin menguji bagaimana kita menghadapinya sahaja Dan jangan risau. Produk-produk di bawah rangkaian Raffelinna Group mendapat kelulusan KKM, Halal dan berkesan. 

Gambar screenshot dibawah ialah Nombor Pendaftaran KKM yang lengkap. 
(boleh search di portal KKM untuk maklumat lanjut).
Mohon jasa baik sahabat-sahabat sekalian untuk sebarkan perkara ini demi menjaga reputasi syarikat saya. 

Jazakallah,

Rafie Ramli
Pengarah Urusan
RAFFELINNA GROUP

sumber dari :- http://kamerakupang.blogspot.com/2014/06/rafelinna-group-lagi-usahawan-melayu.html

.

Friday, June 27, 2014

Bitdefender Mobile Security 2014 Murah

Bitdefender Mobile Security  1year 1pc 365DAYS = RM 30.00
1. 1 YEAR 1 PC: RM 23  
2. 1 YEAR 3 PC: RM 50
3. 2 YEAR 1 PC: RM 43
4. 2 YEAR 3 PC: RM 70
Ingin membeli boleh layari >> http://anti-virus-murah.blogspot.com/

.

Friday, May 9, 2014

Luahan Hati Seorang Suami Bergaji RM3,000

28hb, suami dapat gaji RM3,000.00 & terus buat internet banking bayar bil:
Bil air RM30.00
Duit rumah RM700.00
Duit kereta RM700.00
Bil telefon suami & isteri RM200.00
Bil elektrik RM170.00
Ansuran motor RM150.00
Yuran tuisyen anak RM150.00
Serta menukarkan RM150.00 duit pecah seringgit-seringgit untuk belanja sekolah anak² bagi tempoh sebulan.
Lalu berbekalkan duit baki RM750.00 balik ke rumah, jemput isteri dari tempat kerja & terus disambut dengan isteri satu soalan:
“Hari ini hari gaji abang kan?? Jom pergi beli barang dapur, banyak dah habis, sambil tu boleh bawa bebudak makan luarlah. Malam ni, I tak laratlah nak masak. Bebudak pun esok hari sabtu cutikan?”
Suami mengangguk lemah, terpaksa setuju demi anak dan isteri.
Sampai di rumah, disambut pula dengan anak yang bongsu, “Ayah, cikgu adik cakap hari isnin, cikgu nak RM20.00 untuk beli baju sukan yang baru.”
Isteri spontan menyampuk “Minta kat ayah. Ayah baru dapat gaji”
Sambil anak yang sulung pula mencelah, “Ayah, kakak pun nak duit RM30.00. Hari isnin nak beli buku rujukan, dah dekat nak peperiksaan ni.
Si suami terus mengeluarkan RM50.00 untuk anak bongsu dan anak sulung. Kemudi,an bila selepas magrib berangkatlah anak beranak ke kedai untuk makan dan berbelanja barang dapur dan sebelum itu suami singgah isi minyak kereta RM50.00 langsung ke kedai makan dan makanlah anak beranak tersebut dengan bil makan berjumlah RM50.00.
Setelah itu, langsung pergi berbelanja barang dapur dengan jumlah RM250.00 untuk barang kering dan RM50.00 untuk barang basah.
Setelah semuanya selesai, pulanglah keluarga tersebut ke rumah dengan suami hanya tinggal gaji yang baru dapat pagi tadi sebanyak RM300.00 sahaja. Maka tidurlah si suami dengan mata yang terkebil-kebil mengenangkan baki duit yang tinggal hanya dalam beberapa jam sahaja dapat gaji tadi.
Keesokkannya, pagi sabtu, isteri suruh si suami belikan roti canai untuk sarapan pagi. Suami pun pergilah beli dengan modal RM5.00 dan surat khabar RM1.50. Manakala menjelang petang, si isteri dan anak-anak ajak suami jalan-jalan di pasar malam Jalan TAR sempena malam minggu. Si suami ikutkan juga dalam keadaan dilema bagi menjaga hati isteri dan anak anak.Terpaksa tambahkan lagi minyak kereta sebanyak Rm30.00.
Sampai di jalan TAR, si isteri berkenan dengan tudung bawal berharga RM15.00, minta dibelikan.
Suami pun keluarkan duit bayar. Kemudian bila ke depan sedikit bahagian pakaian kanak kanak pula, nampak baju tidur anak-anak yang berharga RM15.00 sehelai. Isteri pun selamba kata
“Bang baju tidur bebudak ni pun dah lusuh. Belikan diorang yang baru ni, murah jer RM15.00″.
Suami keluarkan lagi RM30.00 untuk baju tidur anak-anak.
Lalu terus pulang ke kereta untuk balik ke rumah bersama-sama. Tetapi dalam perjalanan nak pulang, anak-anak merengek dahaga dan lapar. Minta singgah di kedai makan untuk makan malam.
Si ayah kesiankan dengan rengekan anak pun singgahlah di kedai makan tomyam dan makan dengan membayar RM30.00 lagi.
Jumlah keseluruhan baki yang tinggal selepas 48 jam dapat gaji ialah RM188.50.
Esok hari Ahad. Isteri suruh pergi kedai pagi-pagi untuk belikan santan dan sedikit ikan bilis untuk masak nasi lemak sebagai sarapan pagi. Suami bermodalkan RM7.00 dan RM1.50 untuk suratkhabar. Tinggallah duit gaji genap RM180.00.
Malamnya pula, beri pada isteri RM150.00 untuk belanja makan dia di pejabat atas dasar nafkah kepada isteri tercinta.
Maka bermulalah pagi hari isnin si suami dengan berbekalkan modal baki gaji hari jumaat kelmarin sebanyak RM30.00 untuk isi minyak motor dan makan di pejabat serta menghitung hari lagi untuk ke 30hb yang akan datang sama ada sampai atau tidak?
Selang seminggu selepas itu, pada hujung minggu, isteri ajak balik kampung melawat ibu ayah dia di kampung. Suami katakan tidak ada modal. Lalu isteri menjawab dengan sinis,
“Kalau ajak balik kampung saya jer, takde duit. Kalau ajak balik kampung saya jer, abang kata takde duit. Mana pergi duit gaji abang selama ni? Takkanlah seminggu gaji dah tak berduit? Abang ada perempuan lain ke?”
Terpinga pinga suami nak dijawab, jadi perang. Nak diceritakan yang sebenar, nanti disalahkan balik.
Itulah nasib seorang suami.

sumber dari facebook

.

Thursday, May 8, 2014

Download IDM 7.1 Tidak Perlu Patch dan Forever


Internet Download Manager (IDM) is a talent to increase download speeds by up to 5 times, resume and schedule downloads. Comprehensive inaccuracies recovery and resume capability will restart broken or interrupted downloads due to lost connections, network problems, computer shutdowns, or unexpected bravery outages. Simple graphic exploiter interface makes IDM user friendly and easy to use.

Internet Download Manager has a smart download common-sense accelerator that features intelligent dynamic queue segmentation and safe multipart downloading technology to accelerate your downloads.

Unlike other download director and accelerators Internet Download Manager piece downloaded queue dynamically during download process and reuses available connections without additional connect and login stages to achieve best acceleration performance.

Internet Download Manager supports permission servers, ftp and http protocols, firewalls, redirects, cookies, authorization, MP3 audio and MPEG video component processing. IDM integrates seamlessly into Microsoft Internet Explorer, Netscape, MSN Explorer, AOL, Opera, Mozilla, Mozilla Firefox, Mozilla Firebird, Avant Browser, MyIE2, and all other popular browsers to automatically crankshaft your downloads. You can also drag and drop files, or utility Internet Download Manager from bidding line. Internet Download Manager can dial your modem at the series time, download the line you want, then hang up or even shut down your computer when it's done. 

Other features include multilingual support, zip preview, download categories, scheduler pro, sounds on different events, HTTPS support, files processor, html help and tutorial, enhanced virus defense on download completion, progressive downloading with quotas (useful for connections that utility some stroke of show access position or FAP like Direcway, Direct PC, Hughes, etc.), built-in download accelerator, and many others.

Version 6.18 adds Windows 8 compatibility, adds IDM download panel for web-players that can be used to download flashlight videos from sites like MySpaceTV, and others. It also features complete Windows 7 and Vista support, video page grabber, redeveloped scheduler, and MMS protocol support. The new translation also adds improved pairing for IE 10 and IE based browsers, redesigned and enhanced download engine, the unique advanced integration into all latest browsers, improved toolbar, and a currency of other improvements and new features.

.

Faktor-Faktor Gangguan Makhluk Halus

A) Berpunca Daripada Jin
  • Jin yang jatuh cinta kepada manusia dan ingin bersahabat.
  • Jin yang sengaja ingin menzalimi manusia.
  • Dengki dan hasad kepada manusia yang diberi kelebihan oleh Allah.
  • Balas dendam kerana kematian keturunannya sama ada sengaja atau tidak sengaja seperti membunuh ular dan binatang jelmaan jin.
  • Benci kepada manusia yang taat dan yang mempelajari agama.
  • Jin juga mengamalkan sihir dan pakar tentang sihir.

B) Berpunca Daripada Manusia
  • Kecuaian manusia seperti menyiram air panas ke dalam lubang kecil, mangkuk tandas dan menganggu tempat kediaman mereka walaupun tidak sengaja.
  • Mencampakkan benda berat tanpa membaca bismillah.
  • Bersama isteri tanpa menyebut nama Allah.
  • Perempuan yang mendedahkan aurat dan suka berhias menyebabkan jin terpikat dan jatuh cinta.
  • Tidak beradab semasa berada di dalam hutan dan tempat-tempat sunyi.
  • Tukang sihir berkerjasama dengan jin dalam melaksanakan permintaan seseorang yang hasad dengki.
  • Sikap manusia yang takkabur dan mencabar.


Keadaan manusia yang tidak terkawal memudahkan jin merasuk:
  • Terlalu marah.
  • Terlalu takut.
  • Nafsu syahawat yang tinggi.
  • Manusia yang lalai.
  • Jahil

Mengamalkan sihir dan amalan-amalan yang salah seperti silat yang berkait dengan jin sehingga memakan diri.
Kesanggupan menerima jin (saka) menyebabkan anak-anak dan cucu menjadi mangsa.

.

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon More